Problematické reklamy

Velký rozruch vyvolala reklama, která měla přivést mladší návštěvníky do památníku Lidice. Jednalo se o vytvořenou fiktivní hru, jejímž cílem bylo zabíjení nevinných obyvatel Lidic. Po přečtení pravidel hry a čímž bylo vypálení Lidic v co nejkratším čase a po výběru zbraní se teprve návštěvník dozvěděl o co se vlastně jedná a že nejde o podporu nacismu. Objevili se zde informace o tom že v Lidicích se o hru nejednalo a kolik lidí zde opravdu zemřelo. Účel reklamy byl opravdu naplněn přesto že byla stažená a již není k dispozici, stoupla tak návštěvnost památníku a i se začalo diskutovat o lidické tragédii ve všech médiích. Původní dobrá myšlenka však skončila s pirátskou verzí této hry, která byla dotažena až do krajností.

Další kontroverzní reklamou v roce 2006 umístěnou na bilboardech a označenou za závadnou je kampaň Žiješ, protože tě rodiče chtěli. Zadavatelem bylo Hnutí pro život a důvodem pro stažení bylo vyvolání pocitu strachu a hrůzy u dětí a pak pocitu viny u žen co podstoupili interrupci ze závažných důvodů.

Mezi další zamítnutou je reklama Znáte jeho cenu od Nadace na ochranu zvířat od Fabrika reklamní agentura umístěnou na billboard pro její silně naturalistické zobrazení mrtvého zvířete (lišky).

Zamítnutí další reklamy přineslo ještě větší úspěch,  jednalo se o kampaň Přenechám zachovalého manžela, pokud nenajdu dárce kostní dřeně. Důvodem zamítnutí byl zásah do práv občanů a příliš šokující prezentace. Další variantou je Svěřím do dobrých rukou svou Micku.

Stejný osud potkal i protikuřáckou kampaň nazvanou O přestávce stihnu i dvě z důvodu zobrazení nezletilé dívky se zapálenou cigaretou.

Fotogalerie: Problematické reklamy